Persberichten 2015-2016

Hollandse avond CS De Sparrenarren ongekend succes!

Driebergen-Rijsenburg, 29 november 2015

Afgelopen zaterdag 28 november organiseerde Carnavalsstichting De Sparrenarren in het clubhuis van Rugbyclub The Pink Panthers het jaarlijkse themafeest. Het thema was dit jaar ‘Hollandse avond’. Werkelijk alle rood/wit/blauw/oranje attributen waren door de bezoekers uit de kast getrokken om er een ongekend Hollands feestje van te maken. En dat werd het!

Waar vorig jaar het thema ‘Into Space’ nog veel aan de fantasie van de bezoekers overliet, is er dit jaar gekozen voor een thema waar iedereen makkelijk zijn eigen invulling aan kon geven; Hollandse Avond!

Lees meer: Hollandse avond CS De Sparrenarren ongekend succes!

Jeugdprinsverkiezing Sparrakkers & Sparriekes drukbezocht spektakel!

Driebergen-Rijsenburg, 15 november 2015

Afgelopen zaterdagmiddag 14 november is in de Leuterie de nieuwe Jeugdhofhouding van de Sparrakkers & Sparriekes bekend gemaakt. Na een swingende opkomst zijn Jeugdprins Rens I, Jeugdprinses Isa en Adjudant Rick gepresenteerd. Met de leus: Olé, Olé, Olé wij vieren carnaval, doe je met ons mee? nodigen zij heel jong Driebergen en omstreken uit om carnaval met hen te vieren aankomend seizoen.

Net als de ‘grote’ Hofhouding is het ook altijd weer spannend wie de Jeugdhofhouding wordt. De bekendmaking hiervan was gerust spectaculair te noemen! Een paar bont uitgedoste cancan danseressen van EDC Dans hadden onder grote bladeren 3 jonge enthousiastelingen verstopt die komend jaar het jeugdcarnaval zullen aanvoeren. Als eerste kwam Jeugdprins Rens I tevoorschijn, waarna zijn Adjudant Rick onthult werd. Tot slot werd Jeugdprinses Isa in een schitterende, lichtblauwe jurk tevoorschijn getoverd. Menig kind die fan is van de Disneyfilm Frozen zal jaloers zijn op deze mooie ‘prinses’.

Lees meer: Jeugdprinsverkiezing Sparrakkers & Sparriekes drukbezocht spektakel!

Sparrenrijck presenteert 41e Hofhouding der Sparrenarren!

Driebergen-Rijsenburg, 8 november 2015

Afgelopen zaterdag 7 november is in de Leuterie onder toeziend oog van de burgemeester de nieuwe Hofhouding van Carnavalsstichting de Sparrenarren gepresenteerd. Prins Eric XLI, Prinses Angelique en Adjudant Harold gaan komend carnavalsseizoen met de duidelijke leus 'Geniet van het leven!' heel Sparrenrijck op zijn kop zetten!

Al weken was Driebergen-Rijsenburg in de ban van deze nog onbekende Hofhouding. Leden van de Carnavalsstichting kregen geheimzinnige brieven en iedereen ging langzaamaan elkaar verdenken als mogelijke prins of prinses. Aan al het rumoer is eindelijk een einde gekomen nu Prins Eric, Prinses Angelique en Adjudant Harold als 41e Hofhouding der Sparrenarren zijn gepresenteerd.

Lees meer: Sparrenrijck presenteert 41e Hofhouding der Sparrenarren!

Wie wordt Prins Carnaval XLI van het Sparrenrijck?

Driebergen-Rijsenburg, 1 november 2015

De boerenkielen mogen weer uit de kast, het is bijna weer zover. De aftrap van een nieuw carnavalsseizoen wordt a.s. weekend gegeven met traditiegetrouw de Prinsverkiezing. De grote vraag luidt wederom: Wie o wie zal de 41e Hofhouding der Sparrenarren worden?

Komende zaterdag 7 november om 11 over half 11 maakt Carnavalsstichting De Sparrenarren zijn nieuwe Prins bekend. Dit gebeurt zoals altijd met een spannende Prinsverkiezing in de Leuterie, het clubgebouw van Rugbyclub de Pink Panthers. Deze avond zal de Prins ook zijn gekozen Prinses en Adjudant bekendmaken, tezamen de nieuwe Hofhouding der Sparrenarren. De Prinsverkiezing is traditiegetrouw ook meteen het startsignaal van het nieuwe carnavalsseizoen 2015/2016.

Lees meer: Wie wordt Prins Carnaval XLI van het Sparrenrijck?