Carnavalsoptocht C.S. de Sparrenarren daverend succes!

Driebergen, 11 februari 2018

Zaterdag 10 februari jl. stond Sparrenrijck (Driebergen-Rijsenburg) weer voor een paar uur op zijn kop. Carnavalsstichting De Sparrenarren nam het pittoreske dorp voor enkele uren over en dat heeft iedereen geweten ook! In de middag trok een prachtige parade aan loopgroepen, blaaskapellen en praalwagens in een lange stoet door het dorpscentrum. Dit zorgde voor veel gezelligheid en een lach op het gezicht van menig inwoner. Een daverend succes dus!

Met de leus ‘een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd’ trekt de Hofhouding der Sparrenarren onder leiding van Prins Mattias XLIII al weken langs diverse bejaarden- en verzorgingstehuizen. Uiteraard met als doel om bij iedereen een lach op het gezicht te toveren. Afgelopen zaterdag was het de beurt aan alle inwoners van Driebergen-Rijsenburg om met elkaar te lachen en plezier te hebben door middel van de jaarlijkse optocht. Al maanden zijn diverse vriendengroepen, verenigingen en winkeliers met man en macht bezig om het dorp op één (carnavals)dag in het jaar wat extra kleur te geven. En dat is gelukt! Het weer was de carnavalsvierders goed gezind en toen het zonnetje doorbrak bereikte de kleurrijke parade een absoluut hoogtepunt!

De winnaars

Voor het publiek was het duidelijk: de publieksprijs was voor de groep die letterlijk en figuurlijk zijn nek uitstak, de Wereldbende! Maar… voor de jury was het bijna een onmogelijke opgave om een keuze te maken uit alle fantastische loopgroepen en praalwagens. Van ‘doordraaiende’ ex-prinsessen tot ‘kokende’ ex-adjudanten, niets was de carnavalsvierders te gek. Uiteindelijk hebben de ex-prinsen gewonnen met hun vertolking van Neerlands trots ‘Max Verstappen’ (géén familie van Prins Mattias Verstappen) tot een kleine praalwagen genaamd: Vers Tappen. De winnende loopgroep – drie lopers met een diversiteit aan ladders - sloot daar mooi op aan, want van Vers Tappen wordt je vanzelf Ladder(s)zat! Tot slot heeft ook CV de Swaenesang op alle mogelijke wijze “licht” gebracht in Sparrenrijck en daarvoor wonnen zij de 1e prijs. Rest er niets anders dan ook te vermelden dat Rugbyclub The Pink Panthers, onze Vrijwillige Brandweer, Buurtvereniging Juliana en ook de Scouting Driebergen weer een groteske bijdrage hebben geleverd aan een uiteindelijk fantastische optocht. Allen dank hiervoor!

Steunt u onze Stichting? Geef u dan op als donateur! Kom naar één van onze festiviteiten en meldt u bij de entree of kijk op de vernieuwde website: www.sparrenarren.nl. U doet veel dorpsbewoners een plezier met uw bijdrage!